Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2017

Η συστηματική αλλοίωση των Χριστουγέννων


Κάποτε οι διαφημίσεις των μεγάλων εταιρειών αφορούσαν τον μέσο λευκό, χριστιανό και απεικόνιζαν ότι εκείνος θεωρούσε ιδεατό.

Σταδιακά, άλλαξε ο θρησκευτικός προσδιορισμός σε κάτι πιο ουδέτερο, θρησκευτικά άχρωμο με φωτισμένα δεντράκια, κόκκινα χρώματα κι φώτα. Μέχρι που έπαυσαν ακόμα και τη χρήση της λέξης "χριστούγεννα".

Φθάσαμε λοιπόν στο σημείο που οι μάσκες έπεσαν. Οι γιορτές, πλέον αφορούν τα μέλη της διεθνούς κλίκας που ενίοτε προσδιορίζει τον εαυτό της με ευέλικτο εθνικο-θρησκευτικό πρόσημο. Θαυμάστε λοιπόν διαφημιστικό πολυεθνικής, που το ιδεατό το οποίο παρουσιάζει είναι οι γιορτές του γαμψομύτη. Σε ένα έντονα πολυφυλετικό περιβάλλον, με jazz τραγούδι γνωστής μαύρης τραγουδίστριας των οποίων τους στίχους και τη μουσική έγραφε εβραίος, το μόνο σύμβολο που εμφανίζεται είναι η επτάφωτος λυχνία της Χανουκά (μενορά). 

Προσέξτε πως λείπει ακόμα και η κλασσική εικόνα του χιονιού.



Δεν υπάρχουν σχόλια: